Jak kupić używany rower?
Zakup roweru z drugiej ręki może zaoszczędzić nam tysiące złotych. Poniżej kilka rad jak wybierać taki rower.
To jasne – zakup zupełnie nowego roweru może nie zawsze mieścić się w budżecie. Jeśli zastanawiałeś się nad jego zakupem – zwłaszcza teraz, gdy pandemia nadal trwa i wiele osób unika transportu publicznego – i jednocześnie nie chcesz rozbić banku, powinieneś rozważyć zakup używanego roweru.
Podążaj za naszymi wskazówkami, aby znaleźć idealny używany rower dla siebie, nadać mu drugie życie i przy tym uzyskać maksymalny zwrot z każdej zainwestowanej złotówki.
Zawęź wyszukiwanie
Niezależnie od tego, czy szukasz roweru szosowego, górskiego, czy dojeżdżającego do pracy, zidentyfikuj trzy lub cztery modele, które odpowiadają Twoim potrzebom. Jeśli nie wiesz, od czego zacząć skontaktuj się z nami, a doradzimy Ci jaki typ roweru będzie optymalny dla Ciebie.
Upewnij się, że znasz swój rozmiar, to jeden z kluczowych elementów przy wyborze roweru.
Sprawdź opinie
Jeżeli już wiemy czego konkretnie szukamy, warto poświęcić czas i przeszukać fora internetowe i opinie klientów na temat danego modelu. Ważnym jest nie tylko przyjrzeć się ocenom, ale również konkretnym opisom. Pamiętaj o naszej radzie z początku tekstu – trzeba właściwie zidentyfikować swoje potrzeby. Jeśli kupimy rower szosowy, a mieszkamy pod lasem i wszystkie ścieżki są gruntowe to siłą rzeczy opinia danego użytkownika będzie negatywna, choć rower może być wyśmienity w innym środowisku użytkowania.
Przyjrzyj się ramie
Małe odpryski i zadrapania w farbie są zwykle w porządku. Ale plamy rdzy i ramy z wgnieceniami lub pęknięciami na rurkach nie są dobre, mówi Kamil Różycki, właściciel Bike2Hand, są to słabe punkty i obszary, w których rama może zawieść w przyszłości.
Przyjrzyj się dokładnie obszarom, które są najbardziej obciążone podczas jazdy (sprawdzaj: pod suportem i wokół połączeń ramy, gdzie bardziej prawdopodobne jest powstawanie pęknięć). Ale przyjrzyj się dokładnie całej ramie — pęknięcia mogą powstawać w dowolnym miejscu i nie wiesz, czy rower brał udział w wypadku lub niewłaściwie się nim posługiwał.
Sprawdź części
Wymiana kół – i innych głównych części, takich jak widelec amortyzowany lub układ napędowy – może kosztować setki, a nawet tysiące złotych, więc upewnij się, że te krytyczne części są w najlepszym stanie.
Same opony są łatwe (i niedrogie) do wymiany, a uszkodzone koło można zwykle naprawić przy pomocy doświadczonego mechanika — tak naprawdę przyjrzyj się felgom pod kątem uszkodzeń lub ekstremalnego zużycia. Można to zweryfikować poprzez ślad po używaniu hamulców obręczowych. Hamulce obręczy z czasem ścierają powierzchnię obręczy. Nowoczesne felgi aluminiowe często mają wskaźnik zużycia; kiedy zacznie się zużywać, powinieneś pomyśleć o wymianie tego koła. Felgi z włókna węglowego również zużywają się podczas używania hamulca obręczowego.
Jeśli odbierasz rower lokalnie i możesz to zrobić, najlepiej jest odbyć szybką jazdę próbną. Przełącz wszystkie biegi i przetestuj hamulce.
Ostatnie szlify
W Bike2Hand wykonujemy całą pracę za Ciebie i wprowadzamy do oferty jedynie bezpieczne, „zdrowe” rowery w świetnym stanie. Wierzymy, że warto by rower odbył serwis przed wystawieniem go do sprzedaży i wymieniamy wszystkie konieczne elementy oraz czyścimy wszystkie wymagane miejsca. Dzięki temu, pomimo, że rower jest używany, możesz u nas znaleźć wyłącznie rowery gotowe do jazdy będące w stanie nie odbiegającym dużo od nowego (można to porównać do zakupu samochodu podemowego).
Tym niemniej, warto samemu też wyrobić sobie powyższe nawyki przy wyborze używanego roweru i poświęcić chwilę na zapoznanie się ze zdjęciami.